witamina D

Żywność bogata w witaminy

Myśląc o bogatej i zbilansowanej diecie, warto pamiętać o dodaniu do codziennego odżywiania produktów bogatych w witaminy. W powszechnym mniemaniu witaminy występują jedynie w owocach i warzywach, podczas gdy w rzeczywistości znajdziemy je w szeregu innych produktów. Dla bardziej świadomego odżywiania, warto wiedzieć, w jakich produktach możemy odnaleźć konkretne witaminy.

Żółtka, mleko i wątroba to źródła tzw. retinolu, czyli witaminy A.  Witamina B3, czyli niacyna, występuje przede wszystkim w orzechach ziemnych i otrębach pszennych, natomiast witaminę B2, ryboflawinę, znajdziemy w grzybach, mięsie i mleku. B1, tiamina, to witamina w którą bogate są między innymi drożdże, jaja czy suszone owoce. Kwasu foliowego, czyli witaminy B9, warto szukać na przykład w drożdżach, wątróbce i szpinaku. Z kolei witamina C, znana jako kwas askorbinowy, występuje w cytrusach, owocach dzikiej róży i czarnej porzeczce. Migdały, rzeczy ziemne i sałata to źródła tokoferolu, czyli witaminy E.

Są jednak witaminy, które można znaleźć nie tylko w produktach spożywczych. Na przykład by zaopatrzyć organizm w witaminę D, warto… spędzić trochę czasu na słońcu. Niestety w ten sposób ta „słoneczna witamina” w naszym klimacie jest wytwarzana jedynie od kwietnia do września. Właśnie dlatego w porze jesienno-zimowej oraz w pochmurne okresy, warto przyjmować ją w formie kapsułek. Jedne z lepszych na rynku to VITRUM® D3 i VITRUM® D3 Forte, które możemy znaleźć na stronie http://www.vitrumd3.pl/kapsulki-preparaty-witaminy-d3. W ten sposób wzbogacimy swój organizm w potrzebne witaminy przez okrągły rok.

About piotr