Jak zachęcić do zrobienia zakupów?

Sklepy stawiają ogromny nacisk na to, aby zająć się kwestią, która związana jest z promocją i zachęcaniem klientów do kupowania ich produktów. Jest to zrozumiałe, ponieważ od tego zależy jak wielki dochód sklep będzie w stanie wygenerować. Ze względu na duże koszty utrzymania wielkopowierzchniowego biznesu konieczne jest sprzedanie możliwie jak największej liczby produktów. Konieczne będzie odpowiednie podejście do tematu, bo najskuteczniejsza promocja odbywa się bezpośrednio w sklepie. Już przed wejściem jesteśmy bombardowani różnymi plakatami, które pokazują jakie produkty są obecnie w promocji i ogólnie jak świetnego wyboru dokonamy kupując w tym miejscu. Tego rodzaju reklamy działają na podświadomość więc tak naprawdę nie jesteśmy w stanie się przed tym skutecznie bronić. Będziemy zachęceni do tego, aby wejść do środka i kupić coś, co zostało nam w taki lub inny sposób polecone. Po wejściu do środka dalej mamy do czynienia z promocją.

Atrakcyjny pobyt w sklepie

Przede wszystkim jeżeli chodzi o zapachy. Zaraz przy wyjściu zwykle ustawia się pieczywo. Jego zapach bardzo dobrze się kojarzy i przynosi na myśl skojarzenia z domową kuchnią, świeżymi wypiekami i wysokiej jakości produktami. W sklepach, w których pieczywo nie jest wypiekane na miejscu stosowane są substancje zapachowe w spreju, które dają właśnie takie odczucia zapachowe. Podobnie jest też z temperaturą i ogólnymi warunkami. W sklepie jest bardzo przyjemnie – w lecie można się ochłodzić, natomiast zimą skutecznie ogrzać. Ludzie przychodzą do sklepu nie po konkretne zakupy, ale właśnie dlatego, żeby się nieco rozgrzać i zapewnić sobie możliwie najlepsze warunki. Ludzie jednak znajdują na półkach produkty, na które mają ochotę i w ten sposób sklep zapewnia sobie dodatkowy zysk. Im więcej czasu ludzie spędzą w sklepie tym większa szansa, że skuszą się na coś dodatkowego. Dlatego w takim miejscu wszystko powinno wyglądać apetycznie i zachęcać po prostu do zakupu.

Ekspozycja towaru (pixabay.com)

Ekspozycja towaru (pixabay.com)

Eksponowanie nowego towaru

Jednym ze sposobów jest ekspozycja towaru. Przedstawia się go w taki sposób, że od razu wydaje się atrakcyjniejszy na tle pozostałych. Taką formę promocji stosuje się np. w przypadku nowych towarów, które nie są jeszcze znane. Dzięki ich wyróżnieniu na półce ludzie je zauważają i decydują się na przetestowanie. Wystarczy, ze będą one ułożone w inny sposób, albo znajdą się an specjalnych tekturowych regałach, które są doskonale widoczne. mogą być też przymocowane wobblery, czyli specjalne kiwaki mające za zadanie zwrócić uwagę kupujących. Jest to naprawdę bardzo dobre rozwiązanie, które jest w stanie zachęcić osobę do kupienia danego produktu. Jeżeli towar znajdzie się w koszyku to od tej pory broni się już sam. Jeżeli będzie dobrej jakości to z pewnością będzie kupowany w większych ilościach w późniejszym czasie. W taki sposób można wypromować produkty, które wcześniej były nieznane. Dobrym rozwiązaniem jest też reklama komercyjna np. w telewizji czy też radiu. Są bardzo skuteczne, bo oddziałują na psychikę.

About Kinga