Trening siłowy wzmacnia nasze kości i stawy

Trening siłowy wzmacniając włókna mięśniowe  pozytywnie wpływa na metabolizm, dzięki czemu wspomaga szybsze odchudzanie. Ponadto trening siłowy polecany jest także w profilaktyce osteoporozy. Ten rodzaj treningu wpływa na polepszenie gęstości mineralnej kości i zwiększa siłę naszych mięśni, co wpływa na zmniejszenie ryzyka złamań kości podczas upadku.

Trening rozróżniamy na aerobowy i siłowy. Ten pierwszy najczęściej wybierany jest przez kobiety kierujące się przekonaniem, że to jedyny sposób treningu, który pozwoli im schudnąć. Jednak znający się w temacie wiedzą, że bardziej polecany jest trening siłowy, który korzystnie wpływa także na stan naszego zdrowia.

knee-x-ray-2-1562058

Prześwietlenie kolana (sxc.hu)

Trening siłowy wzmacniając włókna mięśniowe  pozytywnie wpływa na metabolizm, dzięki czemu wspomaga szybsze odchudzanie. Ponadto trening siłowy polecany jest także w profilaktyce osteoporozy. Ten rodzaj treningu wpływa na polepszenie gęstości mineralnej kości i zwiększa siłę naszych mięśni, co wpływa na zmniejszenie ryzyka złamań kości podczas upadku.

Osteoporoza to choroba, która zmniejsza masę kostną i wytrzymałość całego naszego szkieletu. Osłabione kości powodują pochyloną, przygarbioną postawę oraz zwiększają podatność na wszelkie złamania.

Najlepszym sposobem na zapobieganie tej dolegliwości jest zwiększenie masy kostnej i mięśniowej, która ochroni nasze kości przed kontuzją. Ćwiczenia siłowe zapobiegają zwyrodnieniu stawów oraz poprawiają wytrzymałość i sprężystość naszych kości.

Trening siłowy sprzyja funkcjonowaniu naszego ciała na co dzień. Dzięki czemu bez obaw o kontuzję, możemy wykonywać codzienne obowiązki, nawet malowanie dachów nie powinno przysporzyć nam większych problemów.

Ponadto mięśnie są siłą napędową naszego metabolizmu, posiadając nieco większą niż przeciętną masę mięśniową więcej energii z przyjmowanych pokarmów idzie na odżywienie mięśni, a mniej odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. Ćwicząc zmuszamy mięśnie do wzmożonego wysiłku, zwiększając tempo przemiany materii. Rozbudzone i dotlenione mięśnie pracują z większą wydajnością nawet do kilku godzin po treningu. W tym czasie ciągle spalamy nagromadzony w organizmie tłuszcz. Należy pamiętać, że najlepszy efekt uzyskamy łącząc trening siłowy z odpowiednią dietą.

About piotr

Comments are closed.