Dobry marketing przy niewielkich kosztach

Bez wątpienia okresem, gdy nasza firma wymaga największego zainteresowania jest moment jej zakładania i początki działalności. To wtedy stoimy przed tym trudnym zadaniem pozyskania klientów i przyciągnięcia do naszej marki jak największego grona odbiorcy. Pierwsze kilka miesięcy działalności firmy, decyduje o jej przyszłości na rynku. Jest to dodatkowo utrudnione ze względu na wysokie koszty jakie generuje marketing i reklama, a o które na początku jest najtrudniej.

hands(sxc.hu)

hands(sxc.hu)

Jak się jednak okazuje marketing w firmie wcale nie musi być bardzo kosztowny. Co ciekawe, najskuteczniejsze metody należą jednocześnie do najtańszych. Ogromną popularnością cieszy się w aktualnie marketing internetowy, nie ma tu powodu do zdziwienia, bo to w sieci jesteśmy najbardziej podatni na wszelkiego rodzaju komunikaty reklamowe. Odpowiednio prowadzone profile w mediach społecznościowych, profesjonalna strona www, z regularnie aktualizowaną treścią to już połowa sukcesu. Gdy połączymy to z pozycjonowaniem i działaniami SEM/SEO możemy liczyć na znaczny wzrost rozpoznawalności naszej marki i ilości klientów.

Jeśli chodzi o niewielki nakład finansowy, można także zorganizować kampanię marketingową opierając się na tzw. marketingu partyzanckim (ang. guerilla marketing). Oznacza to stosowanie nietypowych środków i technik mających przykuć uwagę klienta. Mogą być to napisy czy symbole malowane na murach, billboardy z niewyjaśnionym rysunkiem czy hasłem, które stają się jasne dopiero po pojawieniu się marki na rynku. Wiele dużych firm korzystało z tej strategii ale jest równie skuteczna w wymiarze regionalnym, dla małych firm.

Możliwości jest bardzo wiele. Należy pamiętać, ze tradycyjna reklama już nie działa. Gdy chcemy odnieść sukces, musimy naprawdę się postarać, by wniknąć w świadomość potencjalnego klienta i sprawić, by wybrał właśnie nasza ofertę.

About piotr